Masak memasak

Kehidupan seorang wanita itu tidak lengkap sekiranya tidak dikaitkan dengan “masak-memasak”. Sebelum berumahtangga, ramai calon-calon isteri berlatih-latih untuk meng”expert”kan diri di dapur. HeHe. Sebelum tu, memang tak berapa kisah apa yang ibu buat kat dapur. (Saya tengah kering idea untuk menulis tetapi seronok pulak nak post tajuk ni). Apa yang hendak diceritakan is….pengalaman saya sehingga ke hari ini setelah 5 tahun bergelar isteri berkenaan masak-memasak ni. Saya tak berapa pandai memasak sebelum kahwin. Maklum la, duduk asrama dari tingkatan satu sehingga lima. Kemudian masuk matrik. Umur 19 tahun masuk universiti. 20 tahun 8 bulan, bernikah. Hmm…ape sangat la preparation yang saya boleh buat untuk meng”expert”kan diri dalam dunia masakan. Tetapi dari hari ke hari ditambah dengan minat memasak, alhamdulillah. Suami pun makin lama makin berisi, hehe. Apatah lagi seorang tukang masak…saya la tu. Banyak pengalaman bersama ibu dan mertua di dapur. InsyaAllah sekarang boleh memasak dengan baiknya. Yang paling penting, suami dan anak pastikan cukup makan dan makanan perlu sedap.

Tinggalkan Jawapan

